Com a treballador autònom tens l'OBLIGACIÓ de tenir cobertes les prestacions d'INCAPACITAT TEMPORAL, sempre que no tinguis dret a aquesta prestació per raó de l'activitat realitzada en un altre règim de la Seguretat Social.
Qui genera aquesta baixa?
La facultat d'emetre comunicats de baixa i alta per malaltia comuna o accident no laboral és a càrrec del Servei de Sanitat Público. Si bé, és Mutua Balear qui t'abonarà pel concepte d'Incapacitat Temporal.
En cas d'enfermetat comuna o accident no laboral, MUTUA BALEAR t'abonarà les següents prestacions.
- A partir del 4t dia i fins al 20è dia de baixa (tots dos inclusivament) cobraràs un subsidi equivalent al 60% de la teva base reguladora.
- Des del 21er dia de baixa d'ara endavant cobraràs el 75% de la teva base reguladora.
- Seguiment sanitari dels tots processos.
Quina documentació haig de presentar i en què termini?
Per a accedir al subsidi d'Incapacitat temporal per Contingències Comunes, pots descarregar-te en el nostre apartat de prestacions/documentació la documentació necessària.
- Sol.licitut de Pagament Directe derivat d'Incapacitat Temporal.
- Part de Baixa mèdic i parts de confirmació.
- Fotocòpia del Document Nacional d'Identitat o N.I.E.
- Justificants de cotització dels darrers 3 mesos.
- Dades bancàries (fotocòpia de cartella o taló).
- Comunicació de dades al pagador ( IRPF ) - Model 145
- Declaració de situació de l'activitat
*Recorda que per a poder accedir a la prestació econòmica ha d'estar al corrent de pagaments en les quotes a la Seguretat Social.
Pots presentar la documentació en cualsevol oficina de Mutua Balear o a través de la direcció de correu electrònic pagodirecto@mutuabalear.es . El plaç de presentació es de 15 dies hàbils a partir del dia sigüent al de la baixa mèdica.
Recordi que a causa de la situació actual (COVID-19) és necessari sol·licitar CITA PRÈVIA per a acudir a les nostres oficines. Pot reservar la seva cita prèvia aqui.