Mutua Balear, ha rebut l'Acreditació QH+ 1 estel, un reconeixement atorgat per la Fundació “Institut per al Desenvolupament i Integració de la Sanitat (IDIS)” que reconeix l'esforç realitzat per les organitzacions assistencials en la senda de la qualitat i la seguretat del pacient.
El Comitè Auditor QH, en aquesta tercera edició, va avaluar 73 sol·licituds: 21 han obtingut l'acreditació en alguna de les seves categories i 4 han millorat el seu nivell d'acreditació. 80 organitzacions sanitàries ja han estat reconegudes amb aquest distintiu.
La qualitat no solament ofereix una oportunitat evident assentada en la credibilitat, confiança i reputació d'una organització sanitària o professional, sinó que afavoreix la consecució dels millors resultats de salut basats en la millor evidència científica disponible. L'aposta realitzada per les organitzacions sanitàries en aquest sentit és clara; de fet, ja són 80 les organitzacions sanitàries espanyoles que compten amb l'Acreditació QH (Quality Healthcare); en aquesta tercera convocatòria, l'acte de la qual de lliurament ha tingut lloc a Madrid, coincidint amb la Setmana Europea de la Qualitat, s'han atorgat 21 noves acreditacions. Per a Adolfo Fernández-Valmayor, president de l'Institut per al Desenvolupament i Integració de la Sanitat (IDIS), “sense qualitat no hi ha compromís i sense compromís no hi ha confiança ni credibilitat per part dels ciutadans. Per això, aquest reconeixement continua sent un garant que la institució sanitària en la qual dipositem la nostra confiança fa les coses d'acord amb protocols preestablerts que doten, sens dubte, de seguretat al pacient."
Mutua Balear ha integrat la qualitat assistencial en les seves línies estratègiques, segons explica Jose Luis Hernanz, Sotsdirector General, "la cerca de l'excel·lència forma part de les nostres línies estratègiques. Volem ser un referent en el sector de mútues; per la nostra eficiència i solvència econòmica derivada del nostre model de gestió empresarial; per la prestació d'un servei de qualitat; per la cerca contínua de la innovació i les millores tecnològiques; per la professionalitat i compromís del personal de l'organització; per desenvolupar una actuació socialment responsable. L'acreditació QH, per la forma en què avalua a les organitzacions és un estímul per seguir lluitant per aconseguir aquest objectiu".
La seguretat del pacient és un objectiu fonamental per a tot el personal sanitari, que es recolza en quatre pilars, tal com explica Valerie Jáudenes, Coordinadora d'Infermeria, "la formació continuada del personal sanitari, la informació dels pacients, la comunicació interdisciplinària a través dels grups de treball, i la innovació, ens permeten prestar a cada moment les millors cures a la nostra població protegida".
El treball i esforç de tota organització és fonamental perquè els usuaris dels diferents serveis percebin un clima de qualitat i de seguretat. "Sabem que darrere d'aquesta acreditació hi ha un enorme treball per part de totes les persones que formen Mutua Balear, especialment a les àrees assistencials, que en els últims anys han sabut treballar de forma coordinada per aconseguir un objectiu comú que suposa un gran benefici per als pacients, per a les nostres empreses i treballadors mutualistes, i per a la pròpia entitat i tots els professionals que formem part d'ella", comenta Walfrid Ivern, Director Gerent de Mutua Balear.
A pesar que els pacients ja estan donant unes valoracions mitjanes superiors a 9 en les enquestes de satisfacció, l'acreditació QH obtinguda obligarà a millorar encara més, si cap, la seva satisfacció i els indicadors d'atenció sanitària i de seguretat.
El sistema d'Acreditació QH és un sistema pioner i innovador que reconeix l'Excel·lència en Qualitat Assistencial a organitzacions sanitàries de qualsevol àmbit. Amb aquest projecte IDIS posa a la disposició de qualsevol institució sanitària, pública o privada, que presti assistència en atenció primària, especialitzada o soci-sanitària una eina gratuïta que li permetrà realitzar una autoavaluació amb el ISC i comparar-se de forma homogènia i anònima, amb els seus parells o amb si mateixa en un altre període, preservant la confidencialitat, aquesta eina. El seu major punt fort és que agrupa tots els sistemes de qualitat existents, que conviuen en el nostre àmbit, buscant les sinergies entre ells.
https://www.acreditacionqh.com/
📔 Resumen del Real Decreto-ley 6/2024, que recoge medidas urgentes de respuesta ante los daños causados por la (DANA) entre el 28 de octubre y el 4 de noviembre: https://www.mutuabalear.es/es/real-decreto-dana (Copia la url o visita nuestra Bio ⬆️)