És una eina d'informació i gestió. Serveix elaborar de manera personalitzada el pla de prevenció de l'empresa, ajustant-se a les necessitats d'aquesta. En aquesta pàgina trobarem registres i models que poden ajudar l'autònom a configurar i gestionar tota la documentació derivada de les obligacions en matèria de PRL.
Les principals característiques d'aquesta pàgina són:
És important ressaltar que la pàgina és una eina de gestió del sistema de prevenció, no és un plataforma per a fer avaluacions de riscos ni un substitut dels concerts amb SPAs.
És una aplicació en línia per a ajudar les petites i mitjanes empreses a efectuar un autodiagnòstic o valoració de la situació sobre la gestió de la seguretat i salut laboral. Permet obtenir un informe de situació (resultats, puntuació, nivell de compliment), a partir del qual fixar objectius i planificar les actuacions.
Aquesta eina ens pot servir per exemple per a una empresa que té diversos centres de treball i desitja saber si en tots existeixi la mateixa homogeneïtat en el compliment de les obligacions en matèria de prevenció, observar els punts forts i febles i comparar la gestió dels centres.
Les principals característiques de l'aplicació són:
És una plataforma d'assessorament i assistència a l'empresari, elaborada pel Ministeri de Treball i Immigració, amb la col·laboració de les Comunitats Autònoms per a:
La pàgina es divideix en una zona pública en la qual podem trobar: Biblioteca, documentació, informació sectorial, enllaços i un servei de descàrrega de qüestionaris d'autoavaluació. En la zona privada, a través de la qual només pot accedir-se amb certificat digital, podem trobar: l'eina Evalua-t, servei d'avisos i alertes, servei de novetats legislatives i subvencions, facilitació de tràmits com l'exempció d'auditories.
Evalua-t és una eina que facilita a les empreses de fins a 10 treballadors i l'activitat dels quals no estigui considerada d'especial perillositat (Annex I RD 39/1997) puguin realitzar l'avaluació de riscos laborals i planificació de les activitats preventives d'una forma àgil i senzilla. La inicial o genèrica avaluació de riscos laborals la podran fer aquells empresaris que disposin d'una formació de nivell bàsic de PRL. Si en l'avaluació inicial es detecta alguna situació que necessiti ser avaluada de forma específica, per exemple exposició a soroll, serà un servei de prevenció aliè el que hagi de fer aquesta avaluació.
Aquestes tres eines constitueixen una gran ajuda per a aquells treballadors autònoms que tenint treballadors al seu compte, no desitgin externalitzar la prevenció i vénen a materialitzar la filosofia de la Llei de Prevenció de Riscos Laborals fomentant una autentica cultura preventiva que formi part de tots els processos i activitats de l'empresa.
Font: www.caeb.es / www.insht.es
¡Buenos días! Hoy es un buen día para volver a poner en valor y destacar la importante labor, el trabajo y la contribución que en el ámbito de la salud realizan los fisioterapeutas a nivel mundial ¡felicidades compañeros!